چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۶
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۴۳۵۸
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب
مدیر عامل آبفا خوزستان:

اجرای پروژه فاضلاب اهواز در ۲۰۰ نقطه تا پایان سال

اجرای پروژه فاضلاب اهواز در ۲۰۰  نقطه تا پایان سال
(چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰) ۱۲:۲۶

 مدیر عامل آبفا خوزستان در حاشیه بازدید معاون عمرانی استانداری خوزستان از پروژه های فاضلاب اهواز ،با بیان اینکه ۲۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده فاضلاب اهواز تاکنون تعمیر و اصلاح شده است، گفت: معضل ریزش شبکه و بالازدگی فاضلاب معابر اهواز با تکمیل اصلاح بخش فرسوده شبکه تا پایان امسال به طور کامل برطرف می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان،وی با اشاره به اینکه اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب اهواز هم اکنون در ۸۸ نقطه بحرانی در حال انجام است، اذعان داشت: به منظور سرعت بخشی اصلاح نقاط بحرانی و خطوط فرسوده شبکه، کار اصلاح این شبکه به ۲۰۰ جبهه کاری افزایش می‌یابد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: اگر چه با اقدام انجام شده، وضعیت موجود شبکه فاضلاب اهواز نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده است ولی تا رسیدن به پایان کار فاصله وجود دارد.

 

کرمی نژاد افزود: با پایان یافتن اصلاح شبکه فرسوده کنونی، از سال آینده سرعت توسعه احداث شبکه فاضلاب اهواز افزایش می‌یابد.

 

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در راستای دستور رییس جمهور برای کاهش زمان اجرای طرح فاضلاب در دست اقدام این قرارگاه از ۳۶ ماه به ۲۴ ماه، سرعت اجرای طرح‌های خود را افزایش داده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: پیشرفت فیزیکی طرح های فاضلاب در دست اقدام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء هم اکنون سه درصد بیشتر از برنامه ریزی انجام شده است که با ادامه داشتن سرعت فعلی، امکان تحقق خواست رییس جمهور و تکمیل این طرح ها در ۲۴ ماه وجود دارد.

 

وی بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء دارای ۴۶ طرح فعال در سطح شهر اهواز است که ۱۸ طرح مربوط به حفاری تونل با استفاده از دستگاه‌های میکروتونلینگ و بقیه شامل حفاری ترانشه باز، بازسازی اساسی و احداث ایستگاه‌های جدید پمپاژ است.

 

کرمی نژاد با بیان اینکه برای دفع آب‌های سطحی شهر اهواز در فصل بارش آمادگی کامل وجود دارد، گفت: ظرفیت ایستگاه های پمپاژ اهواز ۲۸۶ پمپ است که برای نخستین بار با نصب پمپ‌های جدید و همچنین تعمیر و بازسازی پمپ‌های موجود، تمام این ظرفیت آماده به کارگیری است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر به کارگیری ۵۰ پمپ ذخیره در مواقع اضطراری، برق تمام ایستگاه‌های پمپاژ اهواز تعمیر و بازسازی اساسی شده است که امیدواریم با اقدام انجام شده مشکل آبگرفتگی معابر در بارش های پیش رو به حداقل برسد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: جبهه سوم آمادگی برای عبور از بارندگی و سیل است که در ایستگاه‌های پمپاژ شهر اهواز ۲۸۶ پمپ نصب شده و بیش از 50 پمپ در حال آماده باش مستقر کرده ایم.

معاونت عمرانی استانداری خوزستاننیز در بازدید از طرحهای فاضلاب کلانشهر اهواز ، اظهار داشت: اقدامات شرکت آب و فاضلاب در روند اجرایی پروژه فاضلاب اهواز کاملا مطلوب است که جا دارد به دکتر کرمی نژاد مدیر عامل آبفا ، پیمانکاران و مهندسین خدا قوت گفت.

خانچی افزود: باید تلاش کرد این پروژه که یک مطالبه به حق مردم است با کار جهادی  و با سرعت اجرا شود.

وی تصریح کرد: مقرر شده بود این پروژه  در مدت سه سال اجرایی شود اما با دستور رییس جمهور محترم طی دو سال باید اجرایی شود که با بازدید امروز و سرعت اجرا در تمام بخش های آبفا که شامل مدیر عامل، پیمانکاران و مهندسان می شود باید تلاش کنیم کمتر از دو سال این پروژه به اتمام برسد و هیچ مانعی در اجرای این پروژه برای ما متصور نیست.

               

               

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۸۴۵

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید